Min kundvagn
NYHETER
PRODUKTER
VARUMÄRKEN
PRESENT TIPS!
REA

Julklappar!

Beställ Dygnet runt
Leveranstid 2 - 4 vardagar
Öppet köp t.o.m. 180112

JULBUTIK

Lördag 2/12 10 - 14
Söndag 3/12 10 - 14
   
Lördag 9/12 10 - 14
Söndag 10/12 10 - 14
   
Lördag 16/12 10 - 14
Söndag 17/12 10 - 14

Läs mer, klicka här...

Köpvillkor

 

Beställning

Beställning görs via internet.

Går också bra att ringa och beställa på telefon: 073-835 7384, vi har inte alltid möjlighet att svara men lämna gärna ett meddelande så återkommer vi till dig. 

Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.


Fraktkostnad 

Fraktkostnad från 49:- och uppåt, beroende på varornas vikt och storlek. 
Du ser alltid den totala kostnaden och väljer själv vilket alternativ du vill ha.

Vill du veta vad frakten blir? Klicka på köpknappen på de produkter du är intresserad av och klicka sedan på "Till kassan" högst upp till höger på sidan. På nästa sida ser du vad den totala kostnaden blir innan du fortsätter med din beställning. Du kan gå tillbaka och fortsätta att handla eller ta bort varor.


Leveranstid

Normal leveranstid är 2 - 4 dagar (måndag - fredag) 

Med undantag för vissa orter där 1 - 3 dagar tillkommer. 
Vid hemleverans tillkommer 1 dag för telefonavisering. 
Här ser du din leveranstid

Vid förskottsbetalning till vårt bankgiro tillkommer 2 dagars leveranstid.
(tar ca 2 dagar innan vi ser att beställningen är betald)

Alla varor finns på vårt lager förutom de produkter där det står att leveranstiden är längre. De varorna tar vi hem till just dig.

Om en vara är slutsåld, anges detta vid varan.

Om det är olika leveranstider på varorna du beställt skickas allt i samma leverans när alla varor finns i lager. Vill du ha det i två leveranser, gör du två olika beställningar.


Leveranssätt

Du väljer själv hur du vill ha dina varor levererade:

Posten
Små varor under 2 kg skickas som brev.
Litet brev levereras hem direkt, större brev hämtas på ditt utlämningsställe. 

DHL Servicepoint
Varorna hämtas på ditt utlämningsställe. Se ditt utlämningsställe härHämtas på 1:a alternativet. Du kan välja ett annat utlämningsställe genom att skriva det i meddelanderutan som finns sist på beställningen.

DHL Hemleverans privatperson (avisering)
Varorna levereras hem till dig. Detta alternativ tar 1 dag extra eftersom DHL först ringer dig för att kolla när du finns hemma och kan ta emot varorna.
Kan väljas vid större paket.

DHL utkörning företag (ej avisering) 
Varorna körs ut måndag - fredag mellan 7.00 - 17.00. 
Någon måste finnas på plats för att kunna ta emot leveransen. Vill du att DHL ringer innan, välj alternativet DHL Hemleverans privatperson så körs varorna ut till företagsadressen men ringer dagen innan. 

Alla brev och paket måste hämtas ut inom 14 dagar annars går det i retur.

När paketet kommit fram till ditt utlämningsställe får du ett SMS med en kod som du anger när du hämtar paketet. Saknas mobilnummer skickas ett e-mail med en kod. 

Legitimation måste visas upp vid uthämtning av paket. Om du hämtar någon annans paket måste du ha med både ditt och mottagarens legitimation. 

Vid leverans till barn, skriv namnet på den som kommer att hämta ut paketet eftersom legitimation krävs.

Hemleverans
Vissa varor skickas direkt från vår leverantör och levereras hem till dig.
Vissa större varor kan endast levereras hem till dig p.g.a. att vikten och volymen är stor. Då kan du inte välja några andra alternativ än detta.


Leverans till annan mottagares adress

Välj kortbetalning eller förskott bankgiro som betalningssätt (går inte mot faktura). 
Fyll i dina uppgifter under Kunduppgifter. 
Klicka på "Skall vi skicka paketet till någon annan?" Fyll i mottagarens uppgifter.


Leverans till Förskolor / Kommun / Företag

Välj flik Företag / Kommun
Här kan ni fylla i fler uppgifter och välja en annan leveransadress mot faktura.


Leverans till utlandet

Vi skickar varor till hela världen. Följande villkor gäller:
Välj flik Utland / Foreign land, välj rätt fraktsätt.

Betalning 
Kortbetalning - När du har fyllt i alla uppgifter och klickar på "Skicka" dirigeras du om till en säker krypterad anslutning där du genomför din betalning. Vi använder oss av Samports betalväxel.

Leverans
Sker med billigaste transportsätt. Vi skickar med Posten och DHL. 

Visas inget fraktalternativ, skicka ett mail med de varor du är intresserad av att köpa, så kollar vi upp billigaste fraktalternativet åt dig och mailar tillbaks.


Betalningsalternativ

Kortbetalning
När du har fyllt i alla uppgifter och klickar på "Skicka" dirigeras du om till en säker krypterad anslutning där du genomför din betalning. Vi använder oss av epay betalväxel. Ditt bankkort måste vara anslutet till 3-D secure, vilket innebär att du måste ange en 8 siffrig kod vid betalning med ditt kort. Du ansluter kortet hos din bank.

Swish
Betala in summan till vårt Swish konto 123 115 24 46 och ange ditt ordernummer. Varorna skickas efter inkommen betalning.

Förskottsbetalning
Betala in summan till vårt Bankgironr: 5084-8035 och ange ditt ordernummer. Varorna skickas efter inkommen betalning. Tar 2 dagar innan vi ser att pengarna har gått in på vårt konto. Om betalning inte kommit oss tillhanda inom 10 dagar från orderdatum annulleras ordern om betalning uteblivit. (2 dagars leveranstid tillkommer)

Faktura 15 dagar
Faktureringsavgift på 30:- tillkommer. 

Faktura medföljer varorna, sitter utanpå större paket i en plastficka eller ligger i paketet tillsammans med varorna. Fakturan ska betalas inom 15 dagar från fakturadatum. 

Personnummer måste fyllas i. Sedvanlig kreditprövning med kreditupplysning sker. En kopia skickas ut till beställaren. Maxbelopp är 6000 kronor.
Om betalningsanmärkningar finns, ändrar vi till förskottsbetalning.

Vid utebliven betalning skickas en påminnelse ut, påminnelseavgift på 30:- tillkommer. Därefter överlämnas fordran till Visma inkassohantering och ytterligare kostnader tillkommer.

Dröjsmålsränta med f.n. 18% tillkommer. 

Förutsättning för privatpersoner att få handla på faktura är att du är över 18 år,
är svensk medborgare (svenskt personnummer) och inte har några betalningsanmärkningar. Årsinkomst på minst 100 000 kronor. Efter sedvanlig kreditprövning förbehåller vi oss rätten att ändra betalsätt till förskottsbetalning eller helt avslå en order. Adressen du anger måste vara samma adress som den du är folkbokförd på. 

Företag och ideella föreningar måste vara aktiva och ha god kreditvärdighet.

Returrätt

Beställ Julklappar redan nu!
Förlängt Öppet köp t.o.m. 12 Januari 2018

Öppet köp och bytesrätt inom 14 dagar efter varans mottagande. Varan får ej vara använd. Etiketter måste sitta kvar och varor ska vara i sin förpackning, annars kan vi inte ta tillbaka dem.

Du som kund betalar 49:- för returfrakt. Kontakta alltid oss först, vi mailar eller skickar en returfraktsedel till dig. Sätt returfraktsedeln på paketet och lämna in på ditt närmsta serviceombud. Varan ska återsändas väl emballerad.

Vid betalning i förskott, kortbetalning och swish dras returfrakten av, när vi återbetalar pengar för varor. Har du handlat mot Faktura ska 49:- betalas in till vårt bankgiro. 

Vi återbetalar INTE fraktkostnad för returer som skickats tillbaks utan VÅR returfraktsedel. 

Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

 

Ej uthämtade paket 

Om paketet ej hämtas ut debiteras kunden med en hanteringsavgift på 200:- . 

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till din e-mail efter beställning.
Har du inte fått någon orderbekräftelse? Titta i mappen för skräppost.


Transportskada

När ni tar emot paketet kontrollera att det inte är skadat. Anmälan om skadat gods skall göras direkt till oss inom 3 dagar. Spara hela paketet med emballage för besiktning.


Reklamation 

Tag alltid kontakt med oss först så hjälper vi er omgående. Du har samma reklamationsrätt som i vanliga butiker. Maila bilder och beskriv felet till: info@traotto.se. 

Vi står för alla extra fraktkostnader.


Kundtjänst

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst: kontaktformulär

Du kan också ringa: 073-835 7384. Vi har inte alltid möjlighet att svara, men lämna gärna ett meddelande så kontaktar vi dig.


Övrigt

Reservation för att produkter tillfälligt kan vara slut.
Vi reserverar oss för text- pris- eller fotofel.
Alla priser är inklusive moms.
Alla priser gäller inom Sverige.
Vid leveranser till utlandet kontakta oss för mer information.

Vi följer konsumentverkets regler.

 
Postnord
DHL